В понеділок, 15.12.2025 р, за розкладом пройшли виховні години в коледжі.
Викладач Петренко Т.М. . разом із здобувачами освіти навчальної групи 1ОВ-Д та 3ОВ-Д провела виховний захід «БОРОТЬБА З КОРУПЦІЄЮ ПІД ЧАС ВІЙНИ – ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ТА НАПРЯМКИ», присвячену міжнародному дню боротьби з корупцією.
Тема «Боротьба з корупцією під час війни – основні тенденції та напрямки» є надзвичайно актуальною і вимагає глибокого розуміння етичних та правових дилем. Формат виховного заходу – симуляційна майстерня «Антикорупційний фільтр», який моделює реальні ситуації, де студентам/ЗФПО (здобувачам фахової передвищої освіти) потрібно швидко і законно реагувати на корупційні ризики в умовах воєнного стану (наприклад, у сфері закупівель, волонтерства чи використання ресурсів).
Основними
перевагами формату є актуальність та динаміка, залучення (кейси стимулюють
спільне юридичне та етичне мислення) та конкретика (учасники працювали не з
абстракцією, а з реальними проблемами (наприклад, відкат, конфлікт інтересів,
розкрадання).
Учасники
послідовно проходили тури симуляційної майстерні:
І Вступ:
Корупція як внутрішній ворог. Основний фокус: Чому корупція під час війни є
зрадою? Учасники дискутували по трьом основним ризикам воєнного часу:
закупівлі, гуманітарна допомога, використання ресурсів.
II
Симуляційний тур «Фільтр». Учасники працювали у малих групах
("Антикорупційні команди") та отримували міні-кейси
(ситуації-дилеми), які вирішували за чітким алгоритмом у дуже обмежений час.
III
Рефлексія: Особистий кодекс. Учасники обговорювали: а) народні прислів'я та
афоризми; б) 10 базових слів про корупцію; в) питання «Яке особисте
зобов'язання як майбутній менеджер я беру на себе, щоб боротися з корупцією?»
IV
Висновок. Учасники зробили три ключові висновки:
1)
Корупція – це внутрішня зрада;
2) Знання
– наш головний фільтр;
3)
Особиста чесність – основа відбудови.
Протягом
цього часу учасники не просто обговорювали корупцію, а вчилися діяти –
ідентифікувати ризики та пропонувати законні механізми протидії.
Учасники насамкінець наголосили, що головний урок полягає в тому, що боротьба з корупцією починається з них самих. Україна потребує нового покоління менеджерів, які керуватимуться НУЛЬОВОЮ ТОЛЕРАНТНІСТЮ до хабарів та конфлікту інтересів. Кожне особисте зобов'язання – не брати, не давати, не покривати – це цеглинка у фундамент тієї чесної, прозорої та успішної України, за яку зараз борються наші воїни.
Виховна година, проведена класним керівником Лисків К.В., була успішною та змістовною. Захід повною мірою виконав свою освітню та виховну функцію, сприяючи підвищенню рівня обізнаності студентів групи 2ОВп-д про одну з найважливіших соціальних проблем сучасності та вихованню поваги до основоположних прав людини. Студенти групи 2ОВп-д отримали комплексне уявлення про історичні передумови встановлення Міжнародного дня мігранта (резолюція ООН), ключові причини та наслідки глобальних міграційних процесів. Було чітко розмежовано поняття "біженець", "мігрант" та "внутрішньо переміщена особа".
Захід сприяв розвитку гуманного та
неупередженого ставлення до людей, які змушені залишати свої домівки. Особлива
увага була приділена правам мігрантів та необхідності боротьби з
дискримінацією, що відповідає виховній меті — формуванню свідомої та
толерантної громадянської позиції.
Було підкреслено, що Міжнародний день мігранта — це не лише дата для статистики, але й нагода для прояву глобальної солідарності та визнання внеску мігрантів у розвиток економіки та культури країн.
Класним
керівником Кравцовою В.М. для групи 3ТОРп-д проведена виховна година на тему:
«Боротьба з корупцією під час війни». Головна
мета зустрічі – підкреслити, що корупція в умовах воєнного стану є прямою
загрозою національній безпеці та нашій Перемозі. Здобувачі освіти отримали глибокі знання про правові механізми
протидії корупційним проявам та роботу антикорупційних органів. Особливу увагу
приділено питанням прозорості використання міжнародної фінансової допомоги та
державних коштів, спрямованих на оборону.
Під час дискусії наголошувалося на важливості формування у
молоді нульової толерантності до недоброчесності у будь-якій сфері життя. Учасники
дійшли висновку, що чесність і патріотизм нерозривно пов'язані, а подолання
корупції є частиною національного спротиву. Захід став ефективним інструментом для
зміцнення громадянської свідомості та формування активної антикорупційної
позиції. Проведення виховної години засвідчило готовність студентів долучатися
до побудови чесної та прозорої України.
Класним керівником Сліпецькою
І.П. для групи 2ТОРп-д біло проведено виховну годину до Міжнародного
дня прав людини: «Обмеження прав людини під
час війни. Сучасний погляд». Захід
був спрямований на глибоке розуміння студентами сутності прав людини,
визначених Загальною декларацією прав
людини. Обговорювалися міжнародні норми, які регулюють
можливість обмеження певних прав та свобод (наприклад, свободи пересування чи
проведення масових зібрань) під час дії воєнного стану. Особливу увагу
приділили необхідності пошуку балансу між забезпеченням безпеки держави та
мінімальним необхідним обмеженням прав громадян.
Здобувачі
освіти проаналізували, як саме
повномасштабна війна вплинула на реалізацію прав в Україні, включаючи право на
життя, освіту та власність. Наголошувалося, що навіть в умовах війни обмеження
мають бути законними, пропорційними та не дискримінаційними. Студенти активно обговорювали свою роль у
захисті та відновленні прав, особливо на деокупованих територіях, де були
зафіксовані порушення.
Виховна година сприяла зміцненню правової свідомості молоді та розумінню того, що захист прав людини є основою демократичного майбутнього України.
Класним
керівником Кириченко С.В. для групи 1
ТОРп-к було організовано та проведено тематичну годину спілкування, присвячену
глибокому та багатогранному впливу мистецтва на внутрішній світ людини.
Основна
мета заходу полягала у поглибленні знань здобувачів освіти про різні види
мистецтва, стимулюванні їхнього емоційного інтелекту та формуванні стійкої
потреби у духовному самовдосконаленні через взаємодію з прекрасним.
Година
спілкування була побудована у форматі інтерактивної лекції з елементами
дискусії та мультимедійної презентації.
Ключові
обговорювані тези:
• Визначення духовного збагачення як
процесу розвитку моральних цінностей, емпатії та здатності до глибокого
осмислення буття.
• Мистецтво як універсальна мова:
обговорення здатності мистецтва пропонувати нові перспективи та стимулювати
рефлексію.
Особливий
акцент було зроблено на конкретних прикладах, які демонструють потужний
духовний вплив різних видів мистецтва:
1. Музика: На прикладі "Місячної
сонати" Л. ван Бетховена було продемонстровано, як інструментальна музика
без слів може викликати глибокі емоції, відчуття спокою та філософської задуми.
2. Живопис: Розгляд репродукції картини
"Зоряна ніч" Вінсента ван Гога сприяв обговоренню символізму,
енергетики твору та його здатності надихати глядачів на роздуми про велич
всесвіту.
Захід
пройшов у теплій, зацікавленій атмосфері. Здобувачі освіти активно долучалися
до обговорення, ділилися власними враженнями від улюблених творів мистецтва та
розмірковували над механізмами катарсису та самопізнання.
Година спілкування успішно виконала свою мету: вона не тільки розширила культурний кругозір молоді, але й спонукала замислитися про важливість мистецтва як невичерпного джерела особистісного росту та духовного збагачення в сучасному світі.







Немає коментарів:
Дописати коментар